Még megnézem mégegyszer minimum (elkezdtem, de bealudtam), szóval ez ilyen előzetes vélemény, de előljáróban a következő a véleményem. Az egész film egy bazi nagy hype, egy marketingfogás, olyan mint egy fészbúkra kiposztolt ál-Coelho idézet, amit aztán lájkolnak ezerrel, merthogy ez így jó, meg a szeretet fontosabb mint egy fogpiszkáló, és egyéb fasságok.
Maga film egy rakás CGI-vel feljavított Googe Earth/ Sky kép, ami előtt blue(green)box technikával liheg Sandra Bullock, és néha beúszik a képbe Dzsordzs K(l)úúni is, de komolyan, olyan mintha egy viszkireklám arca lenne. (Bár az arcából nem sok látszik). Adjunk hozzá még egy "space lander" androidos játékot, ahol úgy fújod a hajtóanyagot, hogy le tudj szállni / el tudj indulni. Van benn egy szintén CGI-s katasztrófajelenet, ahol úgy forgatják a kamerát, hogy beleszédülsz. (ez jellemző az egész filmre, értem én, hogy súlytalanság, de így idegesítő) Kell még egy túllégzéses pánikbeteg főszereplőnő, aki megmutatja telereusált formás lábát, no meg egy hepiend, ahol a földreérkezés, persze az ki legyen emelve, ha nem is a reptér betonplaccának megcsókolásával, de legalább egy földbemarkolós jelenettel.
Ennyi.
Hiányzik még az Emmerich féle Amerika egy egyszerűbb embere megmenti a világot, és a Woo féle 2812 db. lövöldözés, galambok, és szélfújta FBI-os fekete kabát, no meg a napszemcsi. Talán ezek hiánya emelte a filmet ebbe a Kult-uszba? Vagy a különböző fórumokon, az újságokban megjelenő vélemény, mely szerint az elidegenedés, a kilátástalanság, és a bizonytalanság érzése az ami naggyá teszi?
Továbmegyek, voltak olyan vélemények, melyek a hit kérdését feszegették, (ugye Sandra Bulock ateista és nincs senkije), vagy olvastam olyan fórumot, ahol leendő fizikus kockák számolgatták ki, hogy egyik helyról a másikra eljutni nem lehet, meg láncreakció nem így megy, még képletet is bevarázsoltak, meg ilyenek. Na ez is túlzás.
ez mi? |
A film, arról szól, hogy egy űrbázist, vagymi, javítgatnak, jön egy csomó törmelék, ami széjjelvág mindent, kapunk az arcunkba egy félbevágott emberfejett (akit nem is ismertünk) innen két ember meglóg, egy túléli, egy nem. Minek eza "drámainak vélt" képsor, ha a korábbi karekterek nincsenek kidolgozva? A túlélés is úgy sikerül, hogy próba-szerencse alapon benyomkod gombokat egy kínai üres (?) űrbázison. Ráadásul beleesik egy kb 10 m2-es tóba, ahonnan ki is tud úszni a sok súlytalanság után.Egy "ügyes" csavar (Cloony visszatérése, lazán kinyítja a zsilipajtót) melyről kiderül, hogy csak hallucináció. Ja, van még egy öncélú magzatpózós jelenet a kismamáknak, meg az okoskodóknak, hogy legyen "tartalma", ennyi. Gratulálunk.
Összecsapott, a látványelemkre épülő, néha okoskodni próbáló (rádióadás a földről, ugatás, az vajon mi), kissé spirituális planetáriumi bemutatót láthattunk, aminek semmi köze sem a sci-fihez, (amit ajnároznak), sem pedig a szereplők személyes fejlődéséhez. (konkrétan Sandra B. vergődése a sztori, hogy hazatérjen a nincskihez.). A tűzoltópalackos fujákolás, meg egyenesen vicces, ahogy ott pörög. Meg a kamera is, no ez már tényleg 'gáz'.
Szép a Föld meg az Űr így fényképezve, de ez ígyben nem egy film, ez egy összecsapott, vagy éppen túlvariált bóhózat-dráma.
Évtized Sci-Fi je?...Csak az elmúlt két évből szemezgessünk már egy kicsit.. : Moon, Prometheus, Oblivion, Eternity, Star-Trek, Upside Down, Chronicle, Total Recall, John Carter, Iron Sky, Battleship, District 9, I'am Number Four, The Adjustement Bureau, The Thing, Looper stb.. ?
Ezt mind veri az űrlibegős kameraforatós gicssparádé?
Najó az After the Earth-nél talán jobb. Ez viszont kevés egy 8,5 IMDB-hez..
Látvány 8/10
Történet: 2/10
Casting. 4/10
Egy-két érdekes jelenetet kivéve, a film maga volt a nagybetűs UNALOM. Csak a 3D dobott rajta valamennyit, amúgy az a legnagyobb baja, hogy nem szól az égvilágon semmiről.
VálaszTörlés