Címkék

2013. június 16., vasárnap

Mángoldos-spenótos zöldfűszeres csirkeragu, paradicsomos tésztával

Mivel már a kertben égig ért a mángold (ami lehet, hogy cékla, de nembaj, annak a levele is ehető), szedtem egy nagy csokor zöldséget a kertünkből. Hogy végre együnk is belőle. Főképp mángold, spenót, lestyán, mellé egy kis rozmaring, kakukkfű, zellerlevél, minden ami volt, és zöld. :)

Hentesnél vettem egy csirkemellett, felkockáztam, és fokhagymás tejben egy éjszakát pácolódott. (Nem kellene szerintem ennyi, de közben elmentünk koncertre, lásd következő poszt). Ma kifőztem a szarvacskatésztát, közben -hogy ne legyen olyan "unalmas"- csináltam egy paradicsomos, tejszínes, fűszeres (kb. bolognai jellegű) szószt, majd ezzel összekevertem. Na, ez már magában is finom volt, főképp egy kis füstölt-sajttal, ezt ettük előételnek. :)



No, a kert "gyümölcsei" azaz a zöldségek belekerültek forróvízbe, majd leszűrtem, és nagyobb darabokra vágtam. Hát az a zacskónyi levél, az eléggé összeesett a majd egy kiló csirkéhez képest.Ja a csirkét megpirítottam, majd hozzákevertem a saját zöldmixet.

Hát megdöbbentően elveszett a mennyiség, de szerencsére erre is gondoltam, egy fél mirelit parajt elkészítettem (tejszín, fokhagyma, zsemle-> összeturmix) ezzel öntöttem fel a csirkemelldarabokat. Került bele még pár fűszer, petrezselyem, só bors, fokhagyma, kis cukor még az elején, ja és kicsi citrom a végén. (ja és tejszín persze)

A végén tojással tálaltam, szerettem volna, hogyha kicsit lágyabbra fő, és a sárgája finom kocsonyásan folyós, de sikerült masszív kemény tojást főznöm, így is jó, de látványosabb lett volna ez utóbbi.. . :)
Ehhez az ételhez a citrom is remek kísérője a fűszeres ízeknek, így tálaláskor is raktam rá egy karikát.

Ez volt a mai ebéd. :) És mivel megint jó nagy adagot sikerült főzni, a holnapi ebéd is ez lesz.. És valszeg a holnaputáni is. És a végén megutáljuk. :)

De a recept az azért remek, mivel én találtam ki. :)

1 megjegyzés: