Címkék

2018. augusztus 19., vasárnap

Alsógödi Szabadstrand és Homoksziget beach

Olyan régen írtam posztot, hogy a google ki se dobta a saját oldalam.

Idén nyáron nem mentünk nyaralni. Nem szépítem, anyagi okok, idén voltam munkanélküli, állásváltó, pályázó, és próbaidős.

Ennek ellenére, vagy épp e miatt, idén a szabadstrandok felkutatása, kipróbálása volt a cél, főképp ebben a hőségben, és amíg lehet a Dunán. Természetesen itt is van benzinköltség, de kb. 30-40 km körzetben lehet találni jó szabadstrandokat. (Egy vizipark, fizetős strand belépő 2500- 3600 Ft / fő. )

Ez a poszt is szabadstrandról szól, az Alsógödi Szabadstrandról, és Homokszigetről.

Honnan jött az ötlet? Mivel most Sződön dolgozok, adott volt, hogy a szomszéd falu strandját megnézzem. Kipróbáltam, munka után csobbantam egyet, hétvégén meg kimentünk a családdal.

Kicsit féltem tőle, hogy fogadják.

A Szabadstrand egy teljesen jól kiépített kavicsos strand, étteremmel, büfével, árnyas fák alatt padok, ivókúttal, zuhanyzóval, öltözővel, sőt egy kis forrással.

Az emberek nagy része mégsem itt pancsol, hanem a kb 400-500 méterre levő Homoksziget beach-en, mi is idementünk fürödni.
Homokos part, van árnyék, szép környezet.
A Homokszigeten viszont nincs vécé, büfé, öltöző, erre az erdő, és a Duna szolgál.

A "két strand" között egyébként egy kellemes fás, lápos árnyékos út vezet, megéri a sétát.
Babakocsival egyedül nem ajánlott, de ezen a távon, kábé- 2-3 emeléssel megoldható.

A másik előnye a távolságnak, hogy elsétáltunk a fiammal, addig sem sütötte a nap a fejét, kaland volt neki. :)
A képek facebookon is fent vannak itt tekinthető meg:

Gasztronómia: Két étkezési lehetőség is van egy halászcsárda, és egy büfé. nem akartam éttermi ételt, így a Kikötő büfé jött szóba. A választék abszolút jó, a helyi kifőzde ötvözve egy stranddal, de nem tipikus beachételek. Gyros, hamburger, hotdog, palacsinta, kukorica például nincs.
De így utólag belegondolva, annyira nem is hiányzott.

Viszont van többféle leves (halászlé, gulyás, májgombóc), és frissensültek, cigánypecsenye, hekk, rántotthús, sertés, töltött, cordon, sőt pacal, stb., ilyenek. Sőt menü is, napi 850.- Ft (leves + főétel)

Simán jól lehet lakni. A levesek 600-900, a főételek 1100- 1400 körül vannak + köret + savanyúság. Megfizethető.  Desszertnek rétes, és bőséges jégkrémkínálat.

Amit kóstoltam:
Hekk, koviubival, kenyérrel.
Vagy valami pankó morzsás, vagy tojásfehérjés panír, de a hal, gyönyörűszép ropogós pirosas-barnás bundában. A hiba, hogy beszakad, és alatta kissé vízizű, a "fagyasztóból gyorsan bedobott" kicsit zsíros-vizes, nem túl domináns halízű, amit fűszerrel sem próbálnak ellensúlyozni ipari ízű hekk lett.
Fogyasztható, inkább azt mondanám. Nem volt ehetetlen, de a jó hekktől messze állt.

Koviubi finom, elmegy, a kenyér viszont valami alsó kategóriás kis szelet, ehhez egy jó foszlós házkenyér dukálna, illetve lehetne nagyobb is.

A Strand hátránya, hogy nem ennyi emberre tervezték, kocsival nehézkes a megközelítés, bár a parkolásban nekünk szerencsénk volt, viszonylag korán érkeztünk 11-kor, így még volt a normál strandparkolóban hely, viszont amikor mentünk haza a Fő útig álltak a kocsik.

A szabadstrand amúgy teljesen jó kis kikapcsolódás, főleg annak aki nem akar egész nap fürödni.

A kavicsos parton a víz kristálytiszta, gyorsan mélyül, és olyan erős sodrása van, hogy sodrással ellen sem tudtam a vízben előrehaladni, egy helyben tempóztam, sőt távolodtam. :)

De a víz tiszta, finom, jó hőmérsékletű volt. Erősen kavicsos, de így legalább lelátni az aljáig.
Egy csobbanásra, teljesen jó, enni egyet fröccsözni, padokon pihenni, olvasgatni, mellette jól félretoszolt kibaszott árnyékos gyerekjátszótér a hülyegyereknek, spriccelős faszivókút, szóval rendben van. minden.

Fürödni, pancsikolni, gyerekekkel viszont a kis séta után elérhető Homkosziget Beach ajánlott, fehér homok, Duna, nincs erős sodrás. Gyorsan mélyül mindkettő, mondjuk ez az extrém alacsony vízállás miatt is lehet.

Ahogy a költő modja (V. Zolika)

Perzselő nap tűz,
Hűsítő a víz,
Árnyékom egy fűz,
Számban lángos íz (nincs)Vízibicikli,
Delfines csúszdás
csúzdás csobbanás, (na az sincs)
Ezeket mind én
Akarom.

(in memorian V. Zolika)

A forró fehér homok, a kellemes víz, a hajók, amik hullámokat vetnek a fürdőzőkre, igazi élmény, de szigorúan "hüttő"-táskás, itt nincs semmi.

A szabadság persze kompromisszumokkal jár, 14:00 után vadászni kell az árnyékra, biciklisek (a homokban azért megakadnak), kismotorosok verik fel a port, meg a kutyások is ide hordják az állataikat, mivel a hivatalos szabadstrandon tilos. Amúgy nem jellemző, csak pár extrém példa volt.

Összegezve.
Jót fürödtünk a dunában, tiszta volt, jól éreztül magunkat. Kicsit alacsony volt vízállás, de így is remek kikapcsolódás, csak ajánlani tudom. A környezet szép, ha éhes, szomjas vagy ott a büfé, vagy a forrás, fürödni viszont a holtágon túl, a homokszigeten érdemes.