Címkék

2012. augusztus 31., péntek

eGyenesdiás 2012 nyaralás

Elcsépelt poén elszórakozni fenti módon a helység nevével, de tényleg jó kis nyaralóhely. (Amúgy a település úgy áll össze, hogy Alsógyenes, Felsőgyenes, Alsódiás, Felsődiás, tudtad-e? heee ?)
Na elmesélem, hogyan nyaraltunk, meg mi van 'ottan'. Mint egyszerű szandálcipős túrista. Ja mer' vettem egy túraszandált, márha ilyen van, de van,de van, de van (nekem is már).

Augusztus vége, forróság még hála isten, szabi kiírva, hely leegyeztetve, hát irány a Balaton északi part.

Gyenesdiáson két strand van, a 600 Ft.-os belépőjű Nagystrand a Játékstrand, és a kistrand a Lidóstrand ami 350 Ft/ bendő.
Ízlés kérdése persze, mi előbbivel kezdtük, utóbbival végeztük, link kattintásra a megnevezéshez. Bájdövéj a gyenesi strand első helyen végzett egy strandosztályozáson. Azért az nemrossz.
Van minden, lehet sörözni, vagy egyéb program. :)

2012.08.21 - 2012.08.29 gyönyőrű napsütéses idő, egy nap volt kissé borúsabb az ég az is egy borozás másnapjára esett, így jó volt pihizni a hűs szobában.. Mivel a TV korlátozott csatornákkal bírt (jobbára spanyol nyelvű műholdas, és német neyelvű telesopping) , dehát nem is tévézni mentünk, azért megnéztük videón a "Lilo és Stitch" című waldizni bealvós érzelgős, de Eszter szerint nagyon is aranyos kis mesét.

Utána meg jobbhíjján a Hegylakó 4-et (Na, az se jobb, csak 'aztat' leltük meg még videókazin) Ja de volt még más is a Franco de Néróval a Sacra Corona ott figyelt az is VHS-en, (mert volt VHS lejátszó), na, akkor melyik hegylakót válasszam, utólag így hát nem voltam egy finnugor, a rosebbit ejnyebjenye, az nehéz darab lett volna.
Aztán a magyar RTL-t is néztük, de azt  úgy sikerült behoznom, hogy a szomszéd szobából 'kilopott' hifi-antennát, rákötöttem a tévéből kijövő koaxra kis barkácsolás útján. A TV2 is zizegve bejött így.
Node, a strandon van más szórakozás is, úgymint fürdés, büfé, autós izé, meg csúszda.
Apu meg az árnyékba vonult, ami egybe esett a vendéglátóhelyekkel, így húgom után szabadon "strandkocsmázott" is egy kicsit. :) Persze fürdés, labdázás is belefért.

Másnap még nem az a forroság, de kellemes túraidő. Gyenesdiás - Tücsökdomb- Vadlánlik - Büdöskút- Berzsenyi-kilátó- Vonyarcvashegy. A büdöskütat egy órát kerestük vízforrás gyanánt, de a büdöskurvaéletbe nem leltük meg, sehogysem. Ha valaki megtalálta várom a linket.
NA ez komoly kritika, most vagy van az a kút, vagynincs, de se jelölve, se semmi, se lófasz. Jóreggelt Gyenesdiási turisztika.   :(

Az viszont, hogy a táblákat jól láthatóan GPS koordinátákkal kijelölték (2012-es munka, reméljük jövőre is megmarad) rendkívűl pozitív, jól lehet tájékozódni az utakon.
Sajna a Vadlánlink sem megközelíthető a Tücsökdomb út felől, ott egy viráglocsolókannás néni mesélte el nekünk kb 482 szóban, hogy itten le van zárva, merezit magánút, megkömben is hegyoldal. (+100 méter) Amúgy az út során kb 80% nincs térerő, GPS-t nem mértem, de néha ránéztem, az ment. Sajna nem volt offline térképem. (A turistautak.hu-s térképet azóta sem tom használni, aki tud segítsen.)

Mi a követjező útvonalon közlekedtünk: Gyenesdiás -> Vadlánlink --> Berzsenyi kilátó (érintve az erdei tornapályát) --y Büdöskúti rét, vadászház. --> Vonyarcvashegy. Sztem kb 15 km-es túra volt. Linket most nem találok, de majd.

Még pár szó Gyenesről. A Strand jó, de a gazt le lehetne vágni jobban is... (Mégha ki is van égve a nagyja).
Az árak barátságosak, főleg a a Lidón, a kisfröccs árfolyama olyan 120-220 között ingadozott, mindkettő bizonytalan forrás, tehát okosan kell válogatni. (nem hánytam, tehát annyira nemszar).

Én nemértem ezt az iszap dolgot, meg a medence kotrást, de az mindenhol iszapos, meg belehalt bogártücskös, vagymi, főleg a játékstrandon. Oké, az annyira nem zavart, csak az uccsó nap volt kellemetlenség, amikor valami kagyló vagymi, elvágta a lábam a Játékos-strandon. Kicsit álltam a parton, hogy folyt belőle a patakvér mindállat, akkor már este a vizibicikli alakú hattyúk is a partnál köröztek, aztán fújtak mint egy asztmás ló. Aztán elmentem az elsősegélyre, mert nyolc zsebkendőt átvéreztem, gondoltam az nem fajint, de az nem volt nyitva. Elküldtek a vizimentőhőz, aki egy mullpólyával körbetekerte. Elég gagyi, én aszittem össze kell varni, vártam, hogy rambo módra majd vodkával fertőtleníti, ad egy botot a számba fájdalocsillapításnak, harapjak rá, aztán cérnával összevarja, fogával elvágja. De nem. Csak körbetekrte. Fertőtlenítés az a zuhanyzó volt. Nagyon egyszerű, faszántos. Viszont volt nála két evező a mentőhajóhoz, ha fejbebaz talán elalélok, de asse.

Pozitív: A Lidón vannak velős cuccok ! Velősrajongók figyelem! Piritós, lángos, palacsinta. Velővel kent, pirított, töltött, sült izék. Negatív: Nemrossz, de vagy lecsós izű, vagy halizű, vagy mindkettő... És néha hideg. :(
Sőt: Van medvehagymás kajájuk, ami állítólag díjnyertes, de ugye mióta szereti a medve a hagymát, gyanús. És a kiszolgálás is, kitünő, mosolygós! Ide még visszajövünk! (Az első büfé a Lidón)
Viszont a Diási strand melletti piacon is van frissen sütött, és/vagy  füstölt hal, mangalica, házirétes, szörp, üccsi. Minden kitünő. A keszeg is isteni. Van mosdó, kultúrált (van benn papír, és nem húgyszagú).

Összeségében : ötös alá :)


Gyenes: a Tourinforminon kissé fáradt és frusztrált csajok fogadtak. DE kaptunk térképet. Gyenesit, és Keszthelyi-hegységi túrásat is ami később jól jött. Pár infót beszereztünk, pld. hogy hol lehet biciklit bérelni (napi 1600, az kettőnknek 3200, 3 napra annyiba kerül -9600- , mint amennyiér' én a bringát vettem Kalocsán bazze). De megtudtuk, hogy van Avar történelmi múzeum, lőtér, öntöttvas kályhakiállítás, stb.  (Fura ötlet egy nyaralóhelyen kályhakiállítást csinálni, node mindegy). Ebből fákultatíve a "pusztáprográmot" választottuk, kecske etetés, és fejés. :) Ez a Darnay utcából nyíló József Attlia utcában van. Öcccá forint.

Józan "echte" paraszti ésszel tudodmikoradnék ennyit egy "falusi portáért", de itt most, jólesett egyet kirándulni. Ráadásul kecskét fejni. (Ja és vettünk egy kis fini kecsketejet is !) Ami Eszternek nem ízlett, de nekem annál inkább. Szerintem jó volt.

Van egy szép templom is, 100 éves kábé, de most újították fel.
Van ravatalozója, meg sírkertje is, ahogy kell.
A harangját meg a Pápa szentelte, akit érdekel olvasson utána.

Még pár szó a szállásunkról. Egy családi ház emeletén laktunk, régen kiadták, de mostanában annyira nem. Így mienk volt az egész felső szint, ágy hűtő, tévé, (lenyúltuk a konditermet is), erkély kettő is (a másik szobáét is használtuk...), és a kedves Házigazdákkal iszonyú jó kis borozást, majd később halevő partyt csaptunk !!! :) Sőt rendkivűl kedvesek, és segítőkészek voltak. Köszönet!

Szeretnék még pár nyarat itt tölteni, aaaz tuttko.
Nem kell nekem horvát tengerpart, meg egyéb divatos izé. Ez nemhogy bőven jó: szinte tökéletes volt!
Köszönjük a szállásadóinknak !

Szeretnék még pár szót szólni, arról, ami mostanában divatos vita, hogy hogy horvát tengerpart, vagy magyar Balaton.
- Mindenki ért magyarul (szóse róla beszélek angolul, németül,de mégis...)
- Nincs árfolyamkockázat
- A magyar nők a legszebbekk, nem kell elhízott germán nőkkel a parton ébredéskor elrontani a fílinget.
- A víz nem kavicsos, nincs medúza, egy jó kis -viszonylag tiszta - édesvíz.
- Közel van,
- Lehet túrázni kirándulni, nem tévedsz el.
- Az árak teljesen normálisak. Persze, egy puccos helyre beülhetsz, de ketten kb 2000 Ft.-ból is bőven bevacsiztunk. (Sőt vannak menük, akár a következő összeállításban a nemigazán olcsó Nádas Csárdában : Brokkolikrémleves, galuska vadpörköltel, savanyú. )
- Itthon vagyunk, egy remek nyaralás után.

Hajrá Balcsi !

1 megjegyzés:

  1. Gyenesdiás nagyon szép hely, csodásan telt a nyaralás, ha nem jött volna ki rajtam az a fránya napallergia, akkor még tovább is maradtunk volna, mert látnivaló van bőven! :-)
    A lovacskáról a strandon nem olvastam, pedig cuki volt a ló esete a fagyival. :-)
    Én is köszönettel tartozom a Házigazdáinknak, hogy sosem zavartak, de mindig ott voltak, ha szükségünk volt rájuk. Nagyon megkedveltük egymást velük.
    Hogy hogy a bőröndsztori fel sem merült? Pedig én azt már mindenkinek elmeséltem! ;-)
    Köszönöm Neked is a szép, közös élményeket. Csók! :-**********************************

    VálaszTörlés