Címkék

2012. július 21., szombat

A magabiztosság halála, avagy velem ilyen nem történhet meg


Hát nem gondoltam... Sose, mert mondom vagyok annyira rafkós, meg kifinomult, hogy velem ez nem történik meg, ilyen csak a Kékfényben, meg az olvasói rovatokban van, ahová a Metrón sudokut fejtegető nyugdíjasok, meg vidékről felkerült tizenkilencedik évfolyamos spicces egyetemisták írnak.

Mert úgy gondoltam, ez csak lúzerokkal történhet, és én nem vagyok az. Mégis.  

Történt az, hogy kizsebeltek.
Jaja, konkrétan, vagyis nem zsebből, hanem táskából. 
Pénzt vettem ki az ATM ótómatából, hogy legyen kápém, mire jönnek a családból a látogatók, beleraktam a cippzáras első zsebbe a táskámon, másik vállamon laptop lógott.
Metro, tömeg, kapaszkodok...
Kb. 2 máspdperc volt csak, amíg valaki "elnézést " kérve meglökött a zsúfolt metrón...

Leszálláskor máris nyitva találtam a táskám. Pénztárca persze ohne. Sehol.. Se nem álltam alkoholos befolyáltsag alatt, se nem gondatlanul kezeltem a vagyontárgyam.
Oldalamon lógó táskából lopták ki a brifkót.  Hülye voltam, ennyire profira én sem számítottam.Hazaérve kiborítottam a táskát, hátha csak én nem találom, de nem volt meg..

Szerencsére, viszonylag higgadtan ahogy hazaértem, először is letiltottam a bankkártyáim melyek benne voltak. Amex hotline, automata.

"Minden ügyintézőnk foglalt."

Neten talált szám angolul, és csehül tájékoztat, majd sípoló hang. Oké akkor OTP ügyfélszolgálat. (zene- szöveg, hogy milyen kártyaújdonságok vannak- automata- zene, kapcsoljuk)

A kapcsolgatás, meg kérjük várjuk az ügyintézőre, kb 10 perc. Ideg felb*z, már láttam magam előtt, ahogy a zsebes veszi ki a limitig az összes pénzt az első autómatánál... 

forrás: Merényi / Napirajz
"Minden ügyintézőnk foglalt."

Végre call center. Nem, semmi bajom a call centeres ügyintézőkkel, sőt így kártya nélkül profin megoldották a biztonsági kérdésekkel a beazonosítást. (ezt most nem árulom el. :)), de eljutni odáig...

Aztán elmondták a liturgiát, hogy hozzájárul-e Ön ahhoz, Gipsz Jakab, hogy a jelenlevő bankkártya X-ezer forint ellenében letiltásra ker - Igen !, vágtam közbe, tiltsuk le, mert nem pinkódos a hitelkártya..! Gyorsan !

- Kérem várja meg.
Hangfelvételét rögzítjük.- Hozzájárul-e ahhoz Ön fent nevezett XY ahhoz, hogy a hitelkártyáját letiltsuk, és ezért 12.500 Ft.-ot számlájára terheljünk? - már majdnem olyan volt mint valami zsidó esküvő -
-Igen!, Hozzájárulok, igen.. ! - mondtam ki a "boldogító igent" türelmetlenül.
- Akkor az ön kártyáját 19:04-kor letiltottuk, az ellenértékkel számláját megterheltük. (Hogy görbülnétek meg attól a tehertől.)

Ezt még eljátszottuk a bankkártyával is, majd megnéztük, de nem volt rajta mozgás. Még idejében észrevettem. Ez kb 30-40 perc volt, és kb. 15-20e Ft. Szerencsém volt, ez idő alatt nem nyúltak a kártyához.

Hű, ezt megúsztam, de ott vannak az okmányok, ráadásul forrt bennem az indulat. Nem hagyhatom így.

Biztos megpróbál majd pénzt felvenni a kártyámmal (ha nem is a visa-val, az american expressel ahhoz, nem kell kód), és minden automatánál van kamera.
Hohóóó mgeleszel, te f*rok! 

Visszahívtam a call centert, mondom, mi van, ha a kártyával akar fizetni, vagy pénzt kivenni.
- Innentől Önnek érvénytelen a kártyája, tehát mondjuk egy ATM el fogja nyelni.
-Az jó, mert arról készül kép, ahogy rólam is minden pénzfelvételkor, akkor hoci ide nekem.

DE nem lehet, csak rendőrségi eljárás keretében. Csak ők kérhetik ki. Rólam készülhet felvétel pénzkivétkor, erről tájékoztatnak is az automatánál írásban is. Tehát hozzájárulok, hogy felvétel készülhet, ahogy egy buliba is, ha bulifotós van. Az bárhol megjelenhet. De ha valaki ellopja a kártyám arról nem kaphatok képet. Elvégre vannak személyiségi jogok vagymi. Bár magam látnám, ahogy kiveszem a pénzt, de erre most nincs lehetőség. Oké.

Akkor már forrt bennem az indulat, meg a tehetetlenség, meg, hogy lenyúltak, feljelentést tettem a VIII. kerületi rendőrkapitányságnál. Felhívtam a kerületi rendőrkapitányságot, röviden vázoltam a helyzetet és kértek, hogy fáradjak be. Befáradtam, és ismeretlen tettes ellen feljelentést tettem. Fel is vették a jegyzőkönyvet, többek között, hogy eltulajdonított tárgyak: - 1 db Arekinas expres kártya. (ez volna az arany Amex)
Mondom. akkor most mi lesz? -gondoltam, hogy a 8-ker rendőrkapitányság nem fog TEK-es hadosztályt ráállítani a az én papírjaimra, de mégis reménykedik az ember.
- Továbbítjuk a a Zseblopási Alosztály felé.
.....
.mi? Zseblopási osztály.
Az meg mi? Ki látott zseblopási alosztályt élesben dolgozni? Vagy hogymegyez? 

Mondom a főtörzsőrmester úrnak, hogy volt két bankkártya a pénztárcámban, misem egyszerűbb, kikérik az OTP-től, hogy hol volt sikertelen pénzfelvét, ezzel a kártyával, vagy hol nyelte be a kártya, van kép, van min elindulni.
- Letiltotta a kártyát? - jött a fogas kérdés.
- Naná, első dolgom volt.- vigyorogtam.
- No, akkor, a gyanúsított nem vehet fel vele pénzt ugye. Tehát a jogtalan kártyahasználattal való visszaélés tényálladéka sem valósítható meg, azaz, nem vett fel pénzt, nem használta jogszerűtlenül a bankkártyát, tehát ebben az esetben nem kérhetjük ki az OTP felvételeit.
- Szóval mivel letiltottam, nem lehet megnézni, hogy ki akart pénzt felvenni vele? - már nem vigyorogtam.
- Pontosan. Polgári peres eljárásban, - amennyiben meglesz a zsebtolvaj- érvényesítheti az igényét, mind az eltűnt pénz, mind az egyéb járulékok hatásában, amiket én nem vettem fel a jegyzőkönyvbe.
(Pld. kártyaletiltás 13.000 Ft., TB kártya igénylás 3000 Ft, egy darab BKV bérlet 10.000 Ft., és így tovább...)

Mindegy. Én felvettetem a jegyzőkönyvet, ha valaki az én személyimmel próbál meg provident hitelt, vagy kamatmentes szuzukit igényelni, legalább megvannak a papírok, hogy lehet, hogy nem is én voltam.Vagy lehet, hogy igen, majd polgári peresbe kell érvényesítenem, hogy nem?

Oké "nemnagy" összeg. Kb. 30e készpénz, plusz kártyák, , papírok újrakészítése de összesen kijön kb. 80e-100e  Ft.
Az azért sok.
És mivel letiltattam a kártyát, nem is nézhetnek utána, hogy ki volt az.

Másnap az indexen, címlapos hír:
http://index.hu/belfold/2012/07/18/ki_ismeri_fel/
Ő nem tiltotta le a kártyát, szóval őt keresik. Az én ügyiratom meg, ott van a Zseblopási Alosztálynál.
Aluszik. Remélem, ha a pénzem nem is, de az irataim meglesznek.. Vagyis dehogy reménykedek, hiszen hétfőn megyek az okmányhivatalba... Ennyire optimista nem vagyok..  Aztán meg jogsi, TB, Adó, egészségbizt, önkéntes eü, stb.  kártya.
Ja. Meg még pontok is voltak a szupersoppon. :)


Megértem, hogy rengeteg, ennél súlyosabb bűncselekmény is van, kevés a rendőr, miegymás. Mégis.
- Ha van zseblopási alosztály (meg rendőrség), miért nem lehet ellenőrizni a kamerákat?
- Nem élt vissza a kártyámmal, vagyis mégis, csak lehet elnyelte (pénzt nem vett ki, csak próbált). Sajnos ez nem elég.
- Miért nem adja ki nekem az OTP, hogy ki (próbálta meg) fizetett a kártyámmal, pénzt vett ki... Ezt olyan szépen nyomon lehetne követni... 
- Vajon kapok majd értesítést a nyomozás állásáról? vagy csak annyit, hogy lezárták?
- Amex reklám 1% visszatérítés, meg külföldi utasbiztosítás. A kártyám letiltása, viszont súlyos pénzek. Erre nincs biztosítás.

Szeretnék én is egy képet arról aki lenyúlt, és a kártyám használta!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése