Címkék

2012. május 13., vasárnap

Mindenki meghalt időben? - Rómeó és Júlia az Operettszínházban


Nekem a musical mint műfaj a következőt jelentette eddig: van egy darab, amire írnak zenét, és azt előadják, így kétszer lehet kaszálni: - egyrészt az előadás viszi a darabot, másrészt a merchandising mint dvd, rádióbejátszás, remix, stb. hozzák a pénzt. Aztán a musical mindehol valamilyen közönségsikeres előadás.

Itt is az, már x éve játszák, magyar-román nyelven, háromféle szereposztásban, sőt ami tetszett:
- felíratozva van a musical.! De komolyan. Fenn, egy ledes kijelzőn narancssárgán olvasni lehet angolul a szöveget. Amikor nagyon rikoltoztak, vagy nem láttam semmit vagy unatkoztam, onnan vettem le az infókat,hogy most mi van. Amúgy jó ötlet, a külföldieket is be lehet csalni.

Az operettszínház egyébként jó, szép, klasszikusan szép épület. Lent légkondicionált, fenn egy kissé meleg van. Még a jegyed el sem vették, de már van büfé, és cd/dvd shop!. Két rozé mellé (ismét azt trinköltem a szokásos 400-500 Ft / dl), vehetsz egy dolhai CD-t. (most kihagytam). Az épület a klasszikus bordó plüss -bársony, arany, belül nagy csillárral. azt számolgattam hány embert nyomna agyon ha leesik. Kébé 30-40 minimum, de lehet 80 is. Persze gondolom ez kizárva. De voltak szobrok, jelmezek, kacskaringós kerítések, plüss, és arany. Minden ami kell.

Hogy miért van minden színházban baszomnagy bécsi perec, arra még nem jöttem rá. Bevinni nem lehet, így hiába nagy.. Miért nem köményes hajtogatott sörkifli, vagy kimért sósstangli, amit minden anyós, nagymama kitűnően tud készíteni? Vagy ilyesmi? (Barátnőm anyukája sósstangliját lehet befranchisingolom az operett bizincbe, hoppá!)


Nekem a musical mint műfaj, most már azt jelenti mint az india filmipar bollywood forgatókönyvei:
bejönnek emberek, aztán a amikor történne valami, hirtelen dalra fakadnak, és nekiállnak táncolni, akárcsak mint egyik kedvenc Bollywoody filmemben a Dhoom 2-ben.

Ráadásul kísérteties a hasonlóság a Dhoom 2 mozgáskényszeres, ugribugri, szereleméhes, hős-szerelmes-támogató "vidámfickó" Alija (Uday Chopra), és ezen mjuzikel  -a nevében az igazgatóhóz hasonlító nevű- Kerényi Miklós Máté (Benvolió) között.


A díszlet oké volt, volt egy padló ami forgott ide-oda, azon zajlottak a fő események. Voltak jelenetek, melyek eléggé a színpad szélén játszódtak, nos, azokat a szélső erkélyi helyekről nem látni. Az erkélyjelenetet konkrétan nem láttam az erkélyről. Az azért így komoly, nem?

A képek. A sok táncos, nekem még mindig bulivúdi hangulat egy kicsit, a világítás, és a rendezés is olyan, hogy a nagy jövés-menés néha nem tudtam ki fakadt dalra.  A bál alatti gólyalábasok, tűzköpők, és forgatók, látványnak jók, de annyitra azért nem, hogy ez legyen a középpontban, ha a háttérban történik, akkor jó. A díszlet pörgő-forgó. emelkedő, mjúzikeles. Nem túlzó, nem szegényes, néha talán kicsit mégis az a technikai megoldások ellenére. Ami tetszett: az álarcos bál végén a filmszerűen lassított képek, a zenével egyűtt nagyon hatásosak voltak! Aztán bármilyen morbid, Mercutio halála is "tetszett", persze kép, rendezés, és zene szempontjából. A pirotechnika meg a robbanások néha öncélúak voltak, szerintem inkább azért durrogtattak, hogy el ne aludjak. Idétlen volt, na.

A színészek, azon az előadáson amin mi voltunk, a fiatalabb generációt képviselték, Brass Bence mint Mercutio  pld. tetszett. Az ifjú Rómeo is olyan kis nyikhaj volt, de legalább hihető, hogy 3 nap alatt házasodni akar, aztán hirtelen felindulásból,  felakasztja magát. De olyan ... hmmm.. szóval nem egy "szuperprodukciós" sztár. Tybold gyenge, felejtős, Montague hercege karizmatikus és rutinos, Paris meg hasonlít valakire akire nem jövök rá, hogy ki.  Júlia felejtős nekem, de lehet csak messze voltam a színpadtól. A többieknek néha iskolai előadás szaga van. A magas hangokkal néha baj van...

A zene: A lehetsz király, és a A szívből szeretni, és Holnap mint várható volt be is került a rádiók, tehetségkutatók adásába, a többi felejtős. Néha volt olyan érzésem, hogy na , bazz most csak azért kezdtek el énekelni, mert kell, aztán meg azért lett csak zene, hogy éppen kijöjjön valami a zene alá.


A Vége:


Megy a taps, oda vissza, eljátszák a betanult visszatapsolós figurákat, jönnek mennek, pukedliznek, meg minden. A függőnybehúzó néni, meg megkérdi tőlünk.
- Mi a baj, miért sír a Vágó Betti?
- Ööö-- nem tudjuk... --miért,.. sír? - ( az erkélyen kb. 80 méterre voltunk a színpadtól ha éppen a Kasza Tibi játsza a Júliát én akkor is elhiszem, hogy ő az)
- Már az előbb is sírt, amikor egy puszit adott az egyik táncosnak, mi a baj vajon? - kérdezi tovább.
Tegyük hozzá, én akkor tudtam meg, hogy a Júlia a Vágó Betti, és egyáltalán nem láttam, hogy sírt volna.
- Hát nem tudjuk, nem tűnt fel- válaszolunk a profi jegyszedőnéninek. Mi nem túl profin. (Látszik, hogy először nézzük meg az előadást) De, látszik, hogy bántja, nem hagyja annyiban:
- De valami nincs rendben, valami gond lehet, már az előbb sírt a Betti, lehet, valanmi nem jól sikerült- morfondírozik, aggódik, és osztja meg. Nyomnánk rá egy lájkot, ha tudnánk, mivan.
- Hát mi nem vettük észre- kommentáljuk továbbra is- nem vettünk észre semmit. - Pedig valaminek kellett lennie - folytatja- különben nem sírna. Nem lett előbb vége, vagy minden rendben volt? Mindenki időben meghalt?- Ööööö.. eegen.. - eerre mit lehet válaszolni, mindenki megmurdelt a forgatókönyv szerint..- hát ja, kicsit előbb meghalt a szerelmes pár mint kellett volna (márhogy boldogan éltek míg meg nem haltak volna), de amúgy lement az előadás rendben. - meghaltak végülis, mindketten... jah,, időben..
- Pedig valami baj volt.
.  - mondta a néni, majd széthúzta a függönyt és kiengedett minket.
Hát, ha az nem, hogy meghalt a Rómeó meg a Júlia, azonkívül nem vettük észre. Ja és tapsra is kijöttek, szóval igazából nem haltak meg, még szép. Mindegy. Nekem maradt egy elvaratlan szál, egy örök kérdés Shakespare klasszikusából. Ki nem halt meg vajon időben??? :)

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Aki tudja, hogy ki nem halt meg időben a 2012. május 12. 19:00 órás előadáson, az kérem jelezze.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Szereposztás, ahogy mi láttuk: (zárójelben akik a másik előadáson szerepelnek)
Romeó: Kocsis Dénes (Dolhai Attila, Szerényi László)
Júlia : Vágó Bernadett (Vágó Zsuzsi) Bernadett egyébként Zalaegerszegi, anyakönyvi neve Vágó Bernadett Zsuzsanna, de nem rokona Vágó Zsuzsinak.
Tybalt: Sándor Péter (Magócs Ottó, Szabó P. Szilveszter)
Verona Hercege: Németh Attila
stb.

A szereposztás itt:
http://www.operett.hu/operett.php?pid=show&rId=19&evad=7

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése