Címkék

2014. február 19., szerda

Ételteszt a Budai Gesztenyés Étteremben



Novégre ez is sikerült!
Pár ebéd, vacsora és némi szerencse után kiválasztottak lettünk, és meghívtak minket a Budai Gesztenyés Étterembe, hogy teszteljük a farsangi menüt. Kostenlos, azaz ingyen, de nem az a lényeg, tényleg a véleményünkre voltak kíváncsiak, remek vendéglátás mellett.


Bár blog kezd kissé lejárt lenni, mert pont a mai napon hirdettek újabb szezonális ételkóstolót, de a farsangi menü teszteléséről mindenképpen be kell, hogy számoljak. Főleg mert imádom a gasztronómiát, a különlegességeket, a jó hangulatot, jó ételeket, és a jó bort hozzá. Hát itt minden adott volt. Szóval meghívást nyertünk egy ételtesztre, ahol is, jó pár szezonális fogást kellet kóstolni, értékelni (szóban és írásban) ami majd később felkerül az étlapra. Mi a Farsangi Menü étlapra kerülését teszteltük. A fogadtatás barátságos, e-mailben, telefonon egyeztettünk, időben ott voltunk, sőt korábban is. Addig megnéztük a borospincét, ittunk (én) egy fröccsöt, és leültünk a nagy asztal mellé a kandalló közelébe. Közben jöttek a többi tesztelők, tulaj, üzletvezető, kitudjaki, de elkezdtük. Az étterem honlapján sokkal jobb képeket is találtok, és azok igazi adagok, én amit tudtam, saját forrásból tetem fel. Ja, és az én képeim az adagok, azok kóstolós adagok, nem éttermiek. :)

Előétel:
Ropogós malacfüle csicseriborsó lepényen, körtével


Ahogy le van írva.  A malacfültől nem kell megijedni, finom, roppanós, de nem rágós, és nem is csipsz szerűen szétsütött, hanem ízletes, enyhe pácolás íz, de az csak puhítja. A csicseriborsós lepény remek választás. A névvel ellentétben nem körtével, hanem körtés szósszal, (lime, + fűszerek) tálalva, illik hozzá, nekem kissé savanykás volt, több körteíz, kevesebb lime -nemtudom-, remélem megfogadták, ha nem, akkor az én ízlésem más. :)


Leves:
Farsangi borleves habgaluskával
Előrebocsátom, NEM vagyok semmiféle gyümölcsleves rajongó, nekem a leves az marhahús, zúza, pulykanyak, főtt-zöldség, stb. Ez sem gyümölcsleves, hanem borleves, amiben szintén nincs nagy tapasztalatom. Mindenesetre elfogyott. :) Ami kritika érte: szerintem túl jó minőségű fehérbor került bele. Ezt most komolyan mondom. Érezni a száraz fehérbor felső szájpadláson érezhető összehúzós ízét, és az alkohol is nekem egy kicsit domináns volt. Talán kicsit a madártej-tojáslikőr kombinációra vártam, de mivel nem áll közel hozzám a borleves, így véleményem sem mérvadó. Persze elfogyott, a habgaluska olyan mint a neve, ezt nem is ragoznám túl, hozta amit kellett.

Főétel I.
Konfitált malaccsászár spenótos árpagyönyggyel

Na ez már nekem való. A malaccsászár nem egy könnyű étel, ha definiálnom kéne a körömpörkölt és a sertésszűz, bizony eltolódna kb. 1/3 arányban a köröm, marhaláb, velőrózsa irányába. Így tipikus férfiétel, de nem így konfitálva minek következtében lassú tűzön (vízben) a zsír szinte eltűnik, vagy kocsonyássá alakul, és marad a jóóóóó kis hús, a bőrke pedig felpuhul, nem rágós, nem túl szárazon ropogós, no és persze ott van benne a mint egy jó szelet szalonnában a hús is, ami egybefőve a zsírral, puha, és omlós lesz. Pecsenyelé, hozzá, ami valami isteni, főleg a hússal. Az ételtesztem egyik megjegyzése volt, hogy jó, de több szósszal. Az valami frenetikus, főleg a malaccsászárral.  Akár kis csészében is elférne, persze nem mutat olyan jól. 
Jó választás, az árpagyöngy sem kemény, és a spenót sem keserű, könnyű, de finom köret, illik hozzá !


Főétel II
Rozé kacsamell céklás pappardelle-vel és kecskesajttal

Fénykép: Szerintünk feltétlenül meg kell kóstolnod ezen a hétvégén a rozé kacsamellet céklás pappardelle-vel és kecskesajttal, szezonális ajánlatunkból, mert már csak csütörtökig elérhető! 
Mit szólsz hozzá? :)

Ropogósra sült malacfüle körtepürélvel, csicseriborsó lepényen 
Farsangi borleves habgaluskával
Konfitált malaccsászár spenótos árpagyönggyel 
Rozé kacsamell céklás pappardelle-vel és kecskesajttal
Farsangi fánk variációk

#budaigesztenyes #szezonális


A Parpadelleétől nem kell megijedni,  (nagyon)szélesmetélt, célkával, de nem csak kívülről, hanem belülről is. Teszik érteni?  Abból van. Vagyis van benne, abból készül, egészséges, színes, minden, fitt, paleolit, egy hibája volt, hogy kissé kihűlt. Ha mint tésztasaláta kerül mellé, akkor meg nem rakjuk a húsra. A tészta egyénként al dente finom, a rozé kacsamell, talán még lehetne egy icipicit rozébb (folyjon ki az a szaft a közepéből!), a kecskecsajt illik hozzá, deee kissé grilles és füstös, ám állagra kellemesen kemény, és átsült. Ami az én javaslatom volt egy lágy maroknyi saláta, - ha már kacsa, - akkor narancs, vagy mandarinkockákkal, vagy friss madárbegy salátával, vagy -egy icipici rukkolával keverve mellé.
De akár maradhatna a tészta kecskesajt, és mellé céklahab - egy kis fúziós konyha. :)

Desszert:
Farsangi fánk variációk

Háromfélét kóstoltunk, mindhárom remek volt, és megoszlottak a vélemények. Van ugye a csörögefánk lekvárral, van egy "donuts" féle amerikai fánk, és van a túrófánk. Nem vagyok édesszájú, de nekem ez utóbbi annyira bejött, hogy leloptam volna a szomszéd asztalnál ülők tányérjáról is. Lágy, finom .. Mi kell még..Nem túl édes, gejl, pont finom. 
Ja, volt hozzá mogyorós csokoládékrém, nem tejbevonósmassza, hanem csokoládé. Hűűű.. Odabaz.... odavág. De fánk ügyben, mondom, ez csak az én véleményem, mert Eszternek más ízlett, és máshogy.

Mindenesetre a kóstoló szimpatikus volt a tulaj, és üzletvezető részéről. Tényleg a "laikus fogyasztók" véleményére kíváncsi. Nincs sértődés, sőt, értékelik, ha elmondod. Minden ételhez a hozzá passzoló bort kínáltak, szintén a tulaj cehjére,  Egy kellemes nagy asztalnál ültünk, a háttérben a kandallóban ropogott a tűz a (remélhetőleg nem gesztenye) fákon, az asztalon friss gyümölcsös limonádé, de aki amit akar azt iszik. A vacsora végén betekinthettünk a konyhába, ahol beszélgethettünk a séffel (konfitálást hogyan oldja meg, kap-e szabad kezet az étlapban, ki a kedvenc TV szakácsa, szimpatizál-e a fúziós konyhával, stb.). Majd megittuk maradék borunkat, kaptunk ajándékba egy-egy házi saját padlizsánkrémet.




 
Az  étteremről: mivel facebookon, napi jelleggel találkoztam velük, budai étterem, kissé sznob helységnek gondoltam, de nem teljesen így van, jó kis, "nemtúlgiccses" étterem. Az étlapon a szezonális kínálaton kívül más remek ételek is megtalálhatóak. (Lásd korábbi blogom).

Ritka, hogy a vendéglátás, nem azt jelenti, hogy mit adjunk el sokat olcsón, hanem, hogy mit szeretnének a vendégek, és ehhez még "áldozatokat" is hoz a tulaj. Nekem szimpatikus ötletnek tűnik. Remélem sokáig megmarad a Budai Gesztenyés.

Most indul a szarvasgombás menü, ahová megint ételtesztelőket keresnek. Kicsi az esély, de jelentkeztem. Mind kulináris, mind társasági élménynek kitűnő. És persze, mi is megismertük, és ettünk is ott fizetővendégként. Talán egy jó reklám, de ha az akkor tényleg jó. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése