Címkék

2013. augusztus 25., vasárnap

Szicilia, Catania I.rész

Még május végén kezdődött. Kicsit pánikhangulat alakult ki bennem a 40. születésnapom kapcsán, ez amolyan vízválasztó, (ahogy a 20, 30, és majd az 50), de mégiscsak negyven az negyven. Nem is a szülinaptól féltem, meg attól, hogy betöltöm, csak gondoltam, legyen emlékezetes. Mi jöhet ilyenkor szóba? Bulizni a haverokkal, ájulásig inni magunkat. Házibuli haverokkal, ismerősökkel. Családi vacsora otthon, Zalában. Vagy mint egy legénybúcsún, kaja, pia, táncoslányok, buli, instant, doboz, vagy bármi, berúgás.
Egyik sem töltött el jó érzéssel, felszínes, sablonos, és megalázó. Úgy gondoltam, - bármily közhelyes- párkapcsolatban élek, és szeretném Eszterrel tölteni ezt az ünnepet, és felejthetetlenné varázsolni, nekem is, meg Neki is. Hogy ha egyszer majd vissza kell emlékeznem (vagy lepörög előttem életem filmje), hogy hol töltöttem a 40.-ket, azt ne egy buliban keressem vissza. Így jött az ötlet, hogy kettesben, menyasszonyommal, valahol, együtt. 


Ő még sosem ült repülőgépen, és én is szeretek repülni, így nekiálltam a fapadosok között valami kedvező ajánlatra lelni.
És sikerült!
Én azthittem, csak Genf, Párizs, London, stb. az úti cél, de találtam egy igazán szimpatikusat.
Catania- Szicilia, a reptér a város közelében, jegyet meg találtam 10.990 Ft/fő / út áron.
Miii? Hát, ha Zalába utazok, a vonatjegy 5000 Ft./ fő/út. Aznap este megvettem a repjegyeket. No persze a wizzair trükkös, vannak rejtett költségek, és most itt nem az utazási irodák "nem említett" kerozindíj, repülőtéri illeték, stb.-re gondolok. Egy poggyász feladása kb. 8000 Ft., transzfer 3500, elsőbbségi beszállás (ha már repülünk, akkor ablak mellett), 1500/fő, így oda vissza kb 100.000 Ft. volt az utazás.
Összehasonlításképp, most egy jegy Cataniaba Wizzerrel, 37.000 Ft.,  nem fapadossal kb 50.000 FT., az kettőnknek kb. oda vissza 200e Ft lett volna. Jóóóó.. mi extrákkal utaztunk, de aki egy kézipoggyásszal nekivág, tényleg 10.990 egy jegy.. akár, ha időben foglal, azaz kb 50e ből  személy megfordulhat.

A reptéri Wizzeres transzfer, tényleg olcsó, de egy szálloda előtt kell gyülekezni. Jeleztem nekik, hogy mi nem abban a szállodában lakunk, illetve útba esik a transzfer, nem tudnának-e felvenni?
És de, tudtak. :)

Még egy "csavar" van a dologban, márpedig az időpont. Fapadosnál ilyen áron nem úgy megy, hogy mikor akarok jönni, és mikor akarok menni, hanem hol van olcsó repjegy. Ez úgy jött ki, hogy hajnali 06:15-ös indulás 25.-én, (ez még jó is lenne), és reggeli 08:15-ös indulás vasárnap reggel. Azaz a vasárnap már kilőve, viszont szállás kell.
Venere.com-on Eszter talált egy hangulatos kis belvárosi szállodát, 3 éj, 4 nap, kb 54.000 Ft. összesen, +illeték, tehát kb 10.000 Ft / fő / éj. Szerintem ez sem rossz ár egy belvárosi, 98%-ra értékelt szállodánál. (Panzió bocs, de erről később).
Szóval kb. egy nap alatt lefoglaltuk a repjegyet, a szállást neten, innen már csak várni kellett, és a programokat szervezni.
DE erről majd később. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése