Címkék

2012. szeptember 9., vasárnap

Marhahúsos zöldbab- recept



Mit együnk, hmm.. mi lenne, ha a palóclevest tömörítenénk,
és körettel kipróbálnánk, lássuk csak.

Vasárnapi ebéd (vacsi lett..), most marhahús, mer olyan szép kis combot kaptam. Meg még kapható zöldbab, így a kettőt házasítottam. Hogy miből mennyi, az teljesen ízlés kérdése.
Lehet csinálni több húsből, kevsébé tejfölösen, kolbásszal, vagy akár kaprosan is.
Hozzávalók:


- min fél kg. marhacomb (vagy valami marhahús)
- hagyma, fokhagyma, újhagyma, paprika, paradicsom
- egy pár marék zöldbab
- fűszerek (majoranna, oregano, babérlevél)
- Kis mustár, pirospaprika, a végén egy lehelet citromlé
- zsiradék (olaj, zsír)
- tejföl
- tészta
Hagyományos marhapörkölt, aztán bele a zöldbab, én mivel nem tudtam a kettő együtt hol fog megpuhulni, a zöldbabot előfőztem, a levéből leves lett. A fűszerezés egyéni, én a marhát mustáros-mézes páckeverékbe forgattam olajjal, meg mustárral, de tényleg ízlés kérdése.

A pörköltbe a kertből származó zellerlevél, lestyán, és kömény is került.
Marhapörköltet elkészítem (persze három kisfej hagyma, paprika, paradicsom, fűszerek), végén a zöldbab.

Ilyenkor még lehet variálni, én füstöltt-főtt szallonnát, egy kis piros kápia paprikát, és újhagymát tettem hozzá. Innen, fantázia kérdése, mehet bele még egy kis mustár, vagy szójaszósz, vörcsi, pirosarany.

Mikor majdnem kész, akkor tejfölös habarás, és köretnek kifőtt tészta lett hozzá. Állítólag jó.


Tipp
: Ha megmarad, vagy valamit eltúloztunk, akkor sincs gond, sőt, egy kis krumpli hozzáadásval, és vízzel felöntéssel, remek leves készíthető. (Palócleves)

1 megjegyzés:

  1. Mint udvari főkóstoló jelentem, hogy nagyon finomra sikeredett eme nemes étek, látványra és ízre is kitűnő, a mártásért ölni tudnék, ízvilága annyira nekem való! ;-)
    Köszönöm szépen a főszakács úrnak! :-)

    VálaszTörlés